Deň matiek. Pre mnohých ľudí je to len ďalší obyčajný dôležitý deň. Pre mamy na celom svete však nie je. Keď si dieťa, ktoré deväť mesiacov nosili pod srdcom a o ktoré sa do konca života neprestanú starať, spomenie na svoju mamu, zaželá jej všetko dobré alebo ju poteší darčekom, znamená to pre ne celý svet.
V roku 2015 komunikačná agentúra MullenLowe pripravila kampaň ku Dňu matiek pre americkú spoločnosť vyrábajúcu blahoprajné pohľadnice, ktorá sa dotkla sŕdc miliónov ľudí na celom svete. Agentúra vytvorila fiktívnu pracovnú ponuku pre prevádzkového riaditeľa. Inzeráty sa objavili online aj v tlači a reagovali na ne desiatky ľudí. S vybranými uchádzačmi sa uskutočnili online pohovory. Vedúci tohto pohovoru informoval uchádzačov o náplni práce, ktorá okrem iného vyžadovala:
- skúsenosti s krízovým riadením
- schopnosť improvizovať
- znalosť financií
- znalosť psychológie
- znalosť medicíny
- Potreba byť k dispozícii 24 hodín denne, 7 dní v týždni
Keď sa pohovor skončil tým, že súčasťou ponuky nie je žiadne voľno ani dovolenka a že okrem toho sa za túto prácu neponúka žiadny plat, uchádzači boli šokovaní. Najatý herec/osobnostný expert nechal všetkých, aby túto informáciu chvíľu spracovali, a potom oznámil, že túto prácu vykonávajú miliardy ľudí na Zemi.
Mamičky.
Emócie, ktoré uchádzači v tej chvíli pocítili, boli takmer hmatateľné. Nakoniec sa agentúra ospravedlnila slovami, že niekedy je potrebné použiť malú lož, aby si ľudia uvedomili pravdu, ale že tentoraz to nevadilo. "Dokonca aj mamy hovoria, že v tomto prípade je to v poriadku."
Kampaň sa stala najsledovanejším videom na internete v roku 2015. Ak si chcete poplakať, nájdete ju, ak budete sledovať hashtag, ktorý hovorí sám za seba: "Najťažšia práca na svete".
Táto kampaň nestratila svoju silu a pravdivosť ani po toľkých rokoch, pretože sa dotýka veľkej pravdy. Byť matkou je naozaj najťažšia práca na svete. Mali by sme byť svojim matkám vďační každý deň. Ak to neurobíme, spomeňme si na ne aspoň na Deň matiek.