35 rokov na módnej vlne

Módne vlny prichádzajú, odchádzajú, ale po čase sa opäť vrátia. Čo bolo in pred 35 rokmi, je často in aj dnes. Najmä v dnešnom svete, ktorý uprednostňuje udržateľnosť. Vydajme sa spolu na výlet po viac ako troch desaťročiach, ktoré značka Grund prežila na trhu. Spolu s ostatnými sme písali históriu módy.

Ako upokojiť pulz 90. rokov   

35let-moda_2

Mohlo by sa zdať, že 90. roky sú érou, ktorá sa už nezopakuje, ale v móde to tak nie je. Vtedy, rovnako ako teraz, sú v móde nadmerné nohavice a mikiny, pod ktorými sa často skrývajú priliehavé alebo veľmi krátke topy.

Bytový dizajn deväťdesiatych rokov bol protiváhou vonkajšieho sveta, kde bolo všetko také krikľavé a odvážne, až z toho boleli oči. Skrine, ktoré ukrývali pestrofarebné pánske obleky a ešte bláznivejšie kravaty, boli často strohé, jednoduché, drevené. Koberce, ktoré sme v tomto období šili, išli proti tomuto trendu. Často boli neutrálnych a upokojujúcich farieb. Boli skôr revolučné svojou výrobnou technikou a originálnymi tvarmi.

Milé tisícročie

35let-moda_3

Zdá sa, že chaotickosť 90. rokov sa po roku 2000 dostala do módy. Dôraz sa kládol na odvážne strihy. Zatiaľ čo nohavice sa posúvali nižšie a nižšie, tričká sa začali odspodu skracovať, až vznikli odvážne topy.

Do bytov začali prenikať farby. Nie že by sa celý interiér premenil na kráľovstvo farieb, ale medzi neutrálnymi tónmi sa začali objavovať veľmi živé, výrazné a sýte farby. Celkový dojem nemal byť vyzývavý, ale akosi svieži a príjemný, presne ako doba. 

Návrat k prírode

35let-moda_4

Dvadsiate roky druhého tisícročia preverili našu odolnosť. Covid nás naučil, že na domove naozaj záleží, a udalosti po ňom nám pripomenuli, ako dobre sa máme. Ľudia prirodzene inklinovali k prírodným farbám, materiálom a tvarom. V móde sa zdvihla retro vlna a hlavnú pozornosť sme venovali udržateľnosti.

Značka GRUND k tomu mala od začiatku čo povedať. V niektorých domácnostiach môžete ešte stále vidieť koberce z počiatkov našej výroby. Ich farby sú rovnako sýte a ich tvar sa nezmenil. Možno naozaj môžeme povedať, že sa už 35 rokov vezie na módnej vlne. Dúfajme, že sa na nej budeme viezť ďalších 35 rokov.