🎄 Do Vianoc doručíme objednávky prijaté do 16. 12. 2025. Objednávky prijaté po tomto dátume expedujeme od 29. 12. 2025. Ďakujeme za pochopenie a prajeme Vám pokojné Vianoce.

35 ROKOV ♥ K PREDLOŽKÁM– PRÍBEH ZNAČKY GRUND 5. ČASŤ

Na konci roka vám prinášame záverečnú časť príbehu rodiny a značky GRUND pri príležitosti jej 35. narodenín. Nie je to však koniec, ale sľub pokračovania.

↩︎ Späť na 4.díl

Píše sa rok 1990. Manželia Grundovci práve založili spoločnosť na výrobu kúpeľňových koberčekov. O 35 rokov neskôr tí istí manželia sledujú, ako ich najstarší syn Jiří vedie úspešnú značku GRUND. Príbeh značky GRUND je splneným snom mnohých značiek. Vznikol na vlne eufórie 90. rokov, keď sa zdalo, že všetko je možné. Na rozdiel od tisícov podobných rodinných podnikov nezostal na vavrínoch. Pracoval a rozvíjal sa aj v časoch, ktoré neboli práve najľahšie.

rodina-5_18122025_2

ZA VŠETKÝM HĽADAJ RODINU

Nie je náhoda, že ikonické predložky nesú rodinné meno GRUND. Rodina Grundovcov je alfou a omegou dlhoročného úspechu spoločnosti. Všetko začalo v prázdnej izbe v malej drevenej chate ich babičky, kde rodina bývala. K Jiřímu F. Grundovi a Gražyne Grundovej sa od začiatku pridali synovia Jiří a Jan. Pracovali od rána do večera, sedem dní v týždni, a napriek tomu počas prvých dvoch rokov nikto nedostával plat. Keď však obaja synovia začali vstávať skoro ráno, aby sa pred odchodom do školy uistili, že vo výrobe všetko beží hladko, Jiří F. Grund si uvedomil: „Ako sú pre to nadšení.“ Rodina a s ňou aj značka GRUND mali pred sebou svetlú budúcnosť.

rodina-5_18122025_3

V DOBRÝCH AJ ZLÝCH ČASOCH

Myšlienka vyrábať koberčeky, ktorá vznikla v hlave pani Gražyny, sa ukázala ako geniálny nápad. Po tom, ako sa spoločnosť rozbehla, nasledovali roky, keď výroba sotva stíhala uspokojovať dopyt, taký veľký bol záujem o koberčeky. Zatiaľ čo každý druhý by sa v takej chvíli uspokojil s tým, ako to je, Grundovi ďalej investovali do vývoja, technológií, dizajnu a budovali nové predajné kanály. Napriek tomu ich zasiahla kríza, ktorá začala s príchodom nového tisícročia. Bolo potrebné prijať rad ťažkých rozhodnutí, transformovať spoločnosť, zefektívniť ju a nastaviť nový smer. Kľúčovou sa stala práve ich nezávislosť od zahraničných technológií, vlastná výroba, procesy, metódy a dizajny. A ešte jedna vec.

rodina-5_18122025_4

SME „JEDNA VEĽKÁ RODINA“

Dnes je GRUND nielen rodinným menom. Je to „jedna veľká rodina zamestnancov“, ktorí svoju prácu naozaj milujú, ako to krásne zhrnula jedna zo zamestnankýň, ktorá sa náhodou tiež volá Gražyna. Je dojímavé počúvať pani Gražynu Grundovú, ako spomína na zamestnancov, ktorí zostali verní spoločnosti aj vtedy, keď sa ich konkurencia pokúšala zlanáriť.

Zamestnanci cítia to isté. Keď sme sa zamestnancov opýtali, čo by si želali pre spoločnosť v budúcich rokoch, v roku, keď značka GRUND oslávila svoje 35. narodeniny, najčastejšie sa spomínalo slovo „budúcnosť“. Ľudia si želali budúci úspech, budúcu prevádzku, budúcnosť plnú spokojných zákazníkov, ale aj ďalšie úspešné odovzdávanie z generácie na generáciu. To isté želáme značke GRUND aj rodine Grundovcov. To a trochu šťastia, bez ktorého sa v živote nedá dosiahnuť nič.